phone-iconTel: +36-(06)-1-213-4222

phone-iconTel: +36-(06)-20-666-3600

phone-iconÜgyelet (19:00 - 07:00): +36-(06)-20-825-0840

email-iconE-mail:
info@maternity.hu

Várandósgondozás, szülés

A Maternity Magánklinika magas szakmai színvonal mellett elegáns környezetet biztosít a kismamáknak és családjuknak a várandósgondozás és a szülés időszakában.

Prémium nőgyógyászat

A nőket megilleti hazánkban is a legszakszerűbb és legigényesebb ellátás betegségük megelőzésében, kezelésében a szűrőprogramok hozzáférhetőségében.

Magzati genetika

A magzati genetikai vizsgálat hazai és nemzetközi bevezetése az 1960-as években többek között Dr. Papp Zoltán professzor nevéhez fűződik.

Ultrahang vizsgálatok

Nőgyógyászati ultrahangvizsgálatok

Mit kell tudni a szülészeti ultrahangvizsgálatokról?

A csecsemők ultrahang-szűrővizsgálata

Maternity - a hely, ahol család születik

A gyermeket váró édesanyák a kiegyensúlyozott, egészséges várandósság és komplikációktól mentes szülés reményében nagyobb figyelmet szentelnek az egészségüknek. Ebbe beletartozik a rendszeres testmozgás is. A terhesség alatt és a szülést követő időszakban végzendő mozgásról azonban megoszlanak a vélemények a szakemberek körében is. A következő sorokban javaslatokat kínálunk az édesanyáknak arra, hogy milyen mozgásformák ajánlottak a szülés előtt és azt követően.

 Arra bátorítanék minden édesanyát, hogy –amennyiben kezelő orvosa engedélyezi - mindenképp mozogjon! Várandósan az első trimeszterben jobb kerülni a testmozgást a vetélés megelőzésének érdekében. A második és harmadik trimeszterben azonban már végezhetőek különböző mozgásformák. A kifejezetten várandósoknak szóló torna remek választás lehet, melyben a terhesség alatt jelentkező panaszokat megelőzzük, illetve csökkentjük, miközben jó állóképességre tesz szert a kismama. Ez a fizikai erőnlét segít vajúdáskor és szüléskor egyaránt, továbbá felkészíti az édesanyát a baba melletti teendőkre.

Sokan ilyenkor kezdenek el jógázni, mely szintén számos jótékony hatással bír. A kismama jógán alkalmazott különböző légzéstechnikák segítenek lelassulni, befelé figyelni, mely szintén nagy segítség az összehúzódásokkor jelentkező fájdalmak idején. A jógapózokkal egyszerre lehet az izmokat erősíteni és nyújtani, miközben fejlődik az egyensúly és tisztul az elme.

Mindenképp fordítsunk nagy hangsúlyt a medencefenék izmainak (ismertebb nevén gátizomzat) megerősítésére. Megfelelően edzett, és ellazulni képes gátizomzattal nagy eséllyel előzhető meg a gátmetszés is. A gátizomzat tornája a kismama torna és a kismama jóga részét képezi.

Szülést követően, a gyermekágyi időszakban időt kell hagyni a testnek regenerálódni. Ilyenkor a megerőltető sportolást kerülni kell. Szakember felügyeletével azonban fokozatosan el lehet kezdeni visszatérni az aktív életmódba. Nagyszerű lehetőség erre a szülés utáni torna, mely kontrollált, finom mozgásokból és gátizom-erősítésből áll. Ezt kizárólag orvosi engedéllyel lehet elkezdeni. 

A pilates segít a szülés utáni felépülésben, hiszen a mélyizmok stabilizálásán alapszik. Növeli a koncentrációt, tudatosan és precízen kivitelezett gyakorlatokból épül fel egy óra. Jó fizikai alapot ad az intenzívebb sportoknak, mint például egy alakformáló edzésnek. Ezeken az alkalmakon a fő szerep az izomerősítésé, melyet magasabb pulzusszámú kardió jellegű bemelegítéssel készítünk elő, és természetesen a nyújtás sem marad el.

Választhatunk kisbabával együtt végezhető mozgásformákat is (például baba-mama torna, babás jóga), mely remek alkalom arra is, hogy együtt mozogjunk más édesanyákkal. A kisbabák mozgásfejlődését is elősegítő, idegrendszerét stimuláló gyakorlatokat végzünk, miközben a baba és anya közötti kapcsolat fejlődik. Ezeken az órákon is van lehetőség relaxálni, illetve a gátizom erősítése is szerepet kap.

Várjuk Önöket szeretettel a mozgásóráinkon Maternity Stúdióban! Részletes tájékoztató a honlapon található. Jelentkezni, tájékoztatást kérni a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen lehet.

 

Illésy Anna gyógytornász, kismama-jóga oktató

 

Időpontfoglalás

Időpont foglaláshoz, kérem adja meg adatait és kollégáink munkaidőben 1 munkanapon belül pontosítják Önnel az időpontot vagy küldjön emailt.

Sürgős esetben a telefonos időpont-egyeztetés lehetőségét biztosítjuk.

Eseménynaptár

A várandós nők és gyermekeik mindenek előtt

Klinikánk